student-in-huis.reismee.nl

Augustus

De maand augustus staat in het teken van de familievakantie. Toen we voorstelden om met Roslyn en Reinder een eerste stop bij Parijs te maken waren de andere twee ook meteen enthousiast. Ze wilden ook graag mee. Reinder en Marije zijn wel eens met de middelbare school naar Parijs geweest maar ze wilden dit ook wel eens met het gezin doen. Auke was er nog nooit geweest dus er wordt een reisschema gemaakt. Eerst vijf dagen Parijs met z’n zessen. Daarna gaan Reinder, Roslyn, Gert-Jan en ik door naar Bedoin aan de voet van de Mont Ventoux in de Provence en daarna nog 6 dagen Veysonnaz in Zwitserland. Gert-Jan wil Roslyn en Reinder ook graag de “echte” bergen laten zien. We vertrekken op 1 augustus in de richting van Parijs. We hebben een camping besproken in een buitenwijk van Parijs ongeveer 10 minuten lopen vanaf een metrostation en dan sta je na 20 minuten metro-en midden in Parijs. Wat zien we in Parijs.Zaterdag: het Louvre met de Mona Lisa en nog zoveel andere mooie kunst, de slotjesbrug, de Notre Dame hier was de rij zo lang dat we besloten om alleen maar van de buitenkant te genieten tenslotte is die ook al mooi genoeg, de winkel van Shakespeare and company, lekker uit eten en in de avond de Eiffeltoren bij avond. De Eiffeltoren gaan we niet op want het is al laat. Roslyn Reinder en Marije gaan naar de overkant om de verlichte toren helemaal goed te kunnen zien en ook evt. het vuurwerk. Gert-Jan Auke en ik gaan een paar geocaches pakken in het park van de Eiffeltoren. Het is er sfeervol en de temperatuur is heerlijk. Om tien uur gaan de lampjes aan en schittert er van alles aan de toren, 2 minuten dan is het klaar. We treffen elkaar weer onder de toren en gaan terug naar de camping. Half twaalf voldaan en vol indrukken weer bij de tent.Zondag: De kids vertrekken voor het ontbijt richting Eiffeltoren ze willen hem vandaag beklimmen. Zelf met de trap tot de tweede verdieping en het laatste stuk met de lift. Ze gaan daarna naar de Arc de Triomf en de Champs-Élysees moet natuurlijk ook bewonderd worden. Daarna gaan ze weer terug wij zijn heerlijk op de camping gebleven we eten met elkaar.Maandag: Sacré-Coeur, Montmartre en Centre Pompidou, we eten lekker pizza op een terrasje en eindigen ons avontuur weer bij de Notre Dame. Heerlijk op het plein bij een verlichte kerk. Parijs we hebben van je genoten morgen gaan we verder. Dinsdag opbreken en op weg naar Bedoin. Auke en Marije gaan terug naar huis zij moeten de rest van de week gewoon werken. In Bedoin worden we verwelkomd door Alex en Marlies (mijn broer en schoonzus) met (hun kinderen)Laurens, Mattias, Annick en Sarah. Zij zijn er al een paar dagen. Wat doen we hier zoal die dagen. Luieren, lezen, zwemmen, cachen, veel Romeinse opgravingen bekijken. Roslyn vindt dat erg leuk. In Australië hebben we geen Romeinen ik wil graag alles zien. Hoogteparcours, Boven op de Mont Ventoux, we waaien bijna weg, spelletjes, Lekker in de hangmat hangen. Genoeg voor een heerlijke vakantie. Halverwege komen ook Jacomijn, Rens en Okke de gelederen versterken. Het is een gezellige boel. Daarna nog door voor zes dagen Zwitserland. We gaan naar Veysonnaz op 1300 meter hoogte. Hier hebben we een appartement gehuurd. Het er ’s avonds koud kan zijn en dat vind ik niet prettig. Wat een andere omgeving. Mountainbiken, muurklimmen en naar ruim 3300 meter met drie cabineliften. We staan zelfs in de sneeuw. Dit wilde Roslyn graag en het is gelukt. Prachtige wandelingen en ook regen en wind. Echt even een andere manier van vakantie beleven. Ook hieraan komt een eind. Na drie weken rijden we weer huiswaarts we hebben een heerlijke tijd gehad.