student-in-huis.reismee.nl

September en Oktober.

September gaat rustig van start met het begin van het nieuwe schooljaar. 6 VWO. Boeken kaften, roosters halen en samen met de groep vrienden van school het jaar beginnen. Voor haar klasgenoten een spannend jaar omdat ze examen moeten doen. Roslyn gaat met Gertjan naar Vredenburg om naar het festival van de oude muziek te gaan. Ze heeft hiervoor een kaartje gekregen voor haar verjaardag van Tjitske. Bij de scouting gaan ze overvliegen en nu sluit ze aan bij de stam en gaat ze af en toe helpen als leiding bij de jongere meiden. Ze start direct met de scout-in een trainingsweekend voor de leiding. Auke, Jelke, Marije en Reinder gaan er ook heen. Verder heeft de maand september niet zoveel om handen. Oktober begint met een neven en nichten weekend. Oma heeft een vakantiehuis in Westenschouwen in Zeeland en alle kleinkinderen mogen met elkaar het weekend erheen. Roslyn is volledig opgenomen in de groep en gaat dus ook mee. De groep bestaat uit 10 personen. Eén nichtje zit met het uitwisselingsprogramma van Travel Active in Kansas USA en twee kleinkinderen zijn nog niet oud genoeg. (want je moet op de middelbare school zitten) Ze hebben veel pret met elkaar. Vliegeren, spelletjes doen, luieren en chillen op de bank en lekker gourmetten. Dit blijft Roslyn toch erg leuk vinden. We gaan met Marije en Roslyn op 12 oktober naar het rijksmuseum. Dit moest natuurlijk en was tevens een opdracht van opa! Voor het museum staat een groepje muziekstudenten mooie muziek te maken een cello en drie violen. Als we lekker in de theetuin gaan zitten nemen ze naast ons plaats Roslyn is ervan overtuigd dat het speciaal voor haar is. We pakken ook een paar caches en lopen lekker door het vondelpark. Het is prachtig weer! In de herfst vakantie gaat Roslyn met haar vriendengroepje van school 4 dagen naar de Veluwe in een huisje van de ouders van een van de meiden. Heerlijk dat ze zo’n goede vriendengroep heeft getroffen. Ze voelt zich er helemaal thuis. Na de vakantie, toets week en alles wat met school te maken heeft. Ze bezoeken de sportwedstrijden van de vriendengroep, in het weekend film kijken en met elkaar samen verslagen maken. Ze leeft het leven van een Nederlandse scholiere die druk is met het examenjaar. Tuurlijk hoeft ze zich niet druk te maken of ze wel zal slagen maar ze voelt zeker de druk en spanning van haar groepsgenoten en ze wil ze graag zo goed mogelijk helpen met de dingen die zij kan doen. Dus maakt ze ook verslagen en bereidt ze presentaties voor. Ik vind het knap hoe ze het doet. Ondertussen begint het plan van haar reis die ze gaat maken aan het einde van haar uitwisselingsperiode duidelijker te worden. Emily een vriendin uit Australië komt eind november naar Nederland en ze zullen samen van 1 tot 27 december een reis maken met een jongerengroep.