student-in-huis.reismee.nl

Ophaaldag 11 januari.

Vandaag gaan we Roslyn ophalen in Heino waar ze de afgelopen week een Orientatieweek heeft gehad. Marije gaat met ons mee de jongens zijn naar scouting en een groep van drie personen lijkt ons al vermoeiend genoeg. Heino is zeker een goed uur rijden, we worden om elf uur verwacht. Het “summercamp” ligt werkelijk waar “ in the middle of nowhere. Voor een zomerkamp prachtig! Maar midden winter erg kaal en verlaten maar ja ik hoefde er niet naartoe. Ze konden zichzelf in ieder geval “niet verliezen” in de grote stad. We worden ontvangen met koffie en Limburgse vlaai. Tenslotte heeft Travel Active zijn thuisbasis in Venray. We herkennen Roslyn direct van het Skypen en de begeleiding van de staf weet wie we komen halen, een prettig idee. We praten wat tijdens het koffiedrinken en tijdens het officieel gedeelte wordt verteld wat ze zoal gedaan hebben afgelopen week en stellen de studenten zich allemaal in het Nederlands voor. Nog wat uitleg en na de Hollandse bitterballen en een drankje gaan we Roslyns spullen halen en dan . . . . . op naar Soest. Roslyn heeft deze eerste week vrienden gemaakt die ze tijdens de georganiseerde uitjes van Travel Active weer zal ontmoeten. Ze hebben vast facebook contacten uitgewisseld zodat ze wat steun bij elkaar kunnen zoeken als ze het eens even moeilijk hebben. In de auto wat gesprekjes maar ook vooral lekker naar buiten kijken en je verbazen over het grijze vlakke landschap. Thuis lekker de koffer uitpakken en settelen. Ze is heel erg blij met haar kamer. Roslyn en Marije gaan samen even naar de telefoonwinkel om een beltegoedkaart te kopen. Zo kunnen we elkaar bereiken als het nodig mocht zijn komende tijd. Verder vandaag gewoon niets. Het was al vermoeiend genoeg de afgelopen week voor haar. We kletsen wat, eten gezellig waarvoor de jongens ook naar huis kwamen en dan gaat ze rond negen uur lekker naar bed. De start is gemaakt.