student-in-huis.reismee.nl

Juli

De maand juli begint goed want op 1 juli wordt Roslyn 18 jaar!! Dat gaan we natuurlijk vieren. De eerst week van deze maand is sowieso vol feest want Marije en Reinder behalen hun diploma en Reinder ook nog eens zijn rijbewijs. We gaan ter ere van de verjaardag lekker uit eten bij een sushi/wok restaurant in Amersfoort. Marije weet dat Roslyn daarvan houdt en Marije en Reinder vinden dat ook lekker. We zijn met zijn zevenen want Jelke de vriendin van Auke is ook mee. Het is reuze gezellig en het wordt een uitwisseling van cadeautjes. Wij hebben natuurlijk presentjes voor Roslyn maar er is ook en pakket aangekomen van haar ouders met cadeautjes voor haar maar ook met Australische spullen voor ons. Roslyn krijgt van haar ouders een nieuw horloge en van ons een Pandora-armband met een molentje. Haar ouders hebben voor ons allemaal een present gekocht van echte Australisch makelij. Echt mooie dingen. We zijn er allemaal stil van. We eten erg gezellig en we genieten van het blije en gelukkige gezicht van Roslyn. Op vrijdagavond hebben we een feestje georganiseerd voor haar vrienden en de familie het wordt een gezellig boel. Het weer werkt mee en we kunnen de hele avond lekker buiten zitten. Zelfs Karin de vrijwilligster van Travel Active heeft de moeite genomen om haar te komen feliciteren. Zondag weer met zijn zevenen naar de Efteling. Je moet tenslotte ook in het mooiste attractiepark van Nederland geweest zijn en onze kinderen, en laat ik eerlijk zijn wij, vinden het ook een leuke dag uit. Ik geniet vooral van de kinderen die met elkaar zo’n plezier hebben. Het is helemaal niet druk vandaag want er wordt niet zulk best weer verwacht maar het valt reuze mee. Tenminste…. Tot een uur of vijf en dan komt het met bakken uit de lucht, echt een stortbui. De kinderen zaten net in de wildwaterbaan en zijn nu dan ook echt tot op de draad nat. We besluiten om daarna ook maar naar huis te gaan we hebben genoeg gezien en ik ben best moe. Het was een heerlijke gezinsdag uit. Op school worden de laatste dingen van het schooljaar gedaan. Nog wat toetsen maken wat vakken afgesloten en gezellige dingen doen samen met de klas. Op school zijn ze ook erg tevreden hoe het gaat met Roslyn. Ze begrijpt praktisch alles wat in het Nederlands besproken wordt en het spreken gaat heel goed. Petje af! Dan wordt het schooljaar afgesloten en is het zomervakantie! Roslyn gaat ook kijken bij de musical van Annick (een nichtje) ze doet met haar groep 8 een musical ter afsluiting van haar basisschooltijd. Roslyn kan het prima volgen. Dan vertrekt ze op 19 juli voor 10 dagen met de scouting groep naar Oostenrijk. 13 sherpa’s en 4 man leiding. Ze heeft er zin in. Tja daar ben ik niet bij geweest maar wat hebben ze gedaan. Gekampeerd, canyoning, mountainbiken, lekker gezwommen in het meer aan het kampterrein, naar Salzburg, veel contact gelegd met andere groepen en lekker gekookt, vuur gestookt en ook nog schots gedanst. Ze heeft het erg naar haar zin gehad en komt moe, voldaan en weer een ervaring rijker terug. Daarna thuis bijslapen, de was doen en pakken voor de zomervakantie.