student-in-huis.reismee.nl

Mei en Juni

De tijd gaat snel en tot mijn schrik zie ik dat er een hoop te schrijven valt. Roslyn is een actieve meid die veel onderneemt en beleefd dus is er ook veel te schrijven. De maand mei begint met de jaarlijkse dodenherdenking. De scouts in Soest doen altijd actief mee met de erehaag en kranslegging bij het oorlogsmonument. Roslyn schuift als lid van de Fakkeldraagsters dus ook in de rij. Aansluitend de feestdag van de bevrijding. Ze gaat weer samen met de scouting helpen bij het bevrijdingsfeest in Utrecht. Het verdiende geld is weer voor het zomerkamp. Op deze manier is ze heel dicht bij de organisatie van het feest een leuk kijkje achter de schermen. In de meivakantie een echte toeristische attractie gedaan. (Zoiets waar je als gewone inwoner van Nederland eigenlijk niet komt, en waarom eigenlijk niet?)De Keukenhof.De opa van Roslyn is van origine Nederlander en vlak na de oorlog geĆ«migreerd naar AustraliĆ«. Hij had bij haar aangedrongen toch zeker de Keukenhof te bezoeken. Al die tulpen. Gert-Jan was er als klein kind geweest en Reinder nog nooit. Ik ruim 20 jaar geleden met mijn ouders. Dus ā€˜s morgens vroeg op pad om zo de drukte wat voor te kunnen zijn. Wat denk je te zullen zien vroeg ik Roslyn, ā€œJa een tuin met tulpen eigenlijk weet ik het niet zo goedā€, was het antwoord. Nou die tulpen hebben we wel gezien. Bij alle perken hebben we vol bewondering gekeken en vooral Roslyn was verbaasd door de aanblik van zoveel tulpen en bloeiende planten en na elke bocht weer meer. Zoveel verschillende kleuren en vormen. Natuurlijk waren er ook heel veel andere soorten bloemen. Het overtrof haar verwachting en we hebben veel fotoā€™s gemaakt voor verschillende perken met tulpen. Leuk om waar te nemen dat Roslyn en Reinder het verschillend beleefden. Je ziet dan dat Reinder ondanks dat hij nog nooit in de Keukenhof geweest was wel is opgegroeid in een land waar je af en toe door de bloemenvelden rijdt wilde bloemen langs de weg ziet en je via de Nederlandse tv beelden krijgt van kleurige bloemenvelden. Hij was minder overweldigd dan Roslyn die de eerste tijd in Nederland al verbaasd was dat de grasvelden zo groen zijn. We hebben ons ook verbaasd over de grote groepen toeristen en kwamen aan het einde van de dag tot de conclusie dat we heel veel verschillende talen hebben gehoord en weinig Nederlands. We hebben met zijn viertjes een leuke gezellige dag uit gehad. De meivakantie afgesloten met nog een weekend Zeeland. Hier vierden we de 25ste verjaardag van Auke en tegelijk Moederdag! Travel Active organiseerde een dagje uit naar Madurodam op 25 mei. Helaas waren er te weinig aanmeldingen en werd het door de organisatie afgeblazen. Maar ā€¦.. dat lieten ze niet op zich zitten en ze besloten om met een deel van de groep die ze hebben leren kennen bij de Orientatieweek het zelf te regelen. Dus afspraken maken en dan op weg. Verzamelen op het station in Den Haag en met zijn allen naar Madurodam. Na de vakantie gewoon weer naar school. Dat is al heel gewoon af en toe een toets week en plezier maken met de vrienden. De avondvierdaagse in Soest. De laatste avond met de intocht lekker meelopen met Marlies, Sarah en Annick zodat je de burgemeester een hanfd kan geven. Begin juni gaat Roslyn het weekend naar Wierden waar Ć©Ć©n van de Belgische uitwisselings studenten een soort afscheidsfeestje geeft. Ze vind het heerlijk om even met gelijk gezinde te zijn en lekker Engels te spreken. De world press photo expositie in de nieuwe kerk in Amsterdam. Hoezo, nieuwe kerk vraagt Roslyn dat ding is gewoon oud? Tjaā€¦. We gaan erheen Marije ook mee en daar ontmoeten we Mattias, uitwisselingsstudent uit BraziliĆ« en Conner uit AustraliĆ«. Met elkaar bezoeken we de tentoonstelling. Daarna nog een hapje eten en dan gaan we weer huiswaarts. Dan dient het WK zich aan. En ja hoor we moeten tegen AustraliĆ«. Roslyn wil de wedstrijd graag samen met de vrienden van schoolkijken en dat kan prima. Ze komen getooid in het oranje bij ons voor de buis zitten en Roslyn is getooid in groen en geel met de Australische vlag.Gert-Jan en ik genieten van de jongelui (12 stuks) ze hebben plezier met elkaar tijdens de wedstrijd en joelen allemaal voor het land van herkomst. Fijn om te zien hoe goed Roslyn zich voelt binnen deze vriendengroep. TweeĆ«ntwintig juni Familiedag van de Hoekstraā€™s. Ja, Roslyn moet er wel aan geloven. De hele familie Hoekstra komt samen in De dierentuin van Amersfoort. Lekker dichtbij dus wij kunnen op de fiets. Bijzonder is dat dit jaar de broer van Gert-Jan met zijn vrouw samen met hun oudste dochter met man en kind van een jaar, uit AustraliĆ« over zijn. Natuurlijk leuk om te ontmoeten. Tenminste dat denken wij misschien vindt zij het het wel niet leuk. Ook een oude tante van 88 uit Canada is over en die komt natuurlijk ook. Kortom een gezelschap van rond de 55 personen. We sluiten de maand juni af met een feestje van Wietske die voor een jaar naar Andover gaat in Kansas USA met het Highschool uitwisselingsprogramma.